Sport

Kondiční box nás dostane do formy!

Pokud nás už nebaví běh, zumba nebo tréninky spinningu, je čas vyzkoušet něco jiného milé dámy. Třeba kondiční box! Ano, hodí se i pro křehké ženy. Je dobrý na posílení celého těla, tvaruje postavu a ještě vybijeme správným způsobem agresivní pocity! Box není o projevu agresivity. Především spojuje sílu, dynamiku, rychlost a techniku.

trenink boxu

Trénovat můžeme v tělocvičně i sami doma!

Trénink kondičního boxu je možné provádět na lekcích pod vedením profesionálů, ale po vládnutí techniky i doma v „tělocvičně domácí“. Jako základní vybavení nám stačí ji vybavit párem boxerských rukavic a boxovacím pytlem nebo boxovací hruškou. Ta nezabere ani moc místa a k tréninku kondičního boxu se skvěle hodí. Můžeme samozřejmě doplnit i další pomůcky. Například chrániče zubů, chrániče hlavy, omotávky na ruce, „boxerské“ oblečení. Výběr v obchodech je opravdu velký.

mladá boxerka

Začneme s odborníky!

Boxerské tréninky je dobré začínat s profíky. Vždy stojí za to navštívit pár lekcí pod vedením zkušeného trenéra! Osvojíme si tak správnou techniku a návyky. Můžeme se jich zeptat na to, co nám není jasné. Vyvarujeme se tak zbytečných chyb, které by nás mohly stát i zbytečná zranění.

 

Jak to na lekci chodí?

Správná lekce kondičního boxu čerpá ze základních boxerských technik. Od toho se tedy odvíjí její vlastní průběh.

boxerské rukavice

–       začíná se zahřátím těla, aerobními cvičeními (warm up), svaly se tak připraví na vlastní trénink

–       dále se nacvičují boxerské techniky (údery, pohyby nohou, obrana, správný způsob dýchání nebo tzv. stínování – boj s imaginárním soupeřem)

–       pak následuje trénink ve dvojicích (údery, obrany, pohyby do strany, odhad vzdálenosti apod.)

–       dále probíhá posilování celého těla (sedy – lehy, angličáky, kliky, dřepy apod.), kondiční cviky (švihadlo, údery s činkami apod.)

–       ke konci se obvykle zařazuje tzv. sparing – řízený boj, také boxovací pytle nebo kruhové tréninky

–       končí se stretchingem, důležitým závěrečným protažením svalů

4.5
04